salsa pesto de tomàquet (pesto rosso)

pasta pestoSi no estàs buscant una autèntica recepta de pesto, aquesta et servirà. Jo diria que és gairabé un truc, més que una recepta. Tot i què que m’agrada cuinar i hi dedico temps, jo també tinc dies atabalats i necessito plats ràpids i fàcils – aquest és el cas. Aquesta versió exprès de pesto rosso va néixer per casualitat perquè eren els ingredients que tenia a mà (l’ametlla molta havia sobrat del pastís d’ametlla amb llimona). Tenia mill bullit a la nevera, vaig fer un saltejat de verdures molt senzill i volia una salseta per acabar d’arrodonir la textura del plat. Voilá: sopar fet en 20 minuts! Ara la faig servir per a donar un toc especial en plats de cereals+saltejats, entrepans, i per suposat, pasta!

PESTO ROSSO (per a 2 racions)
 En un bol petit, barrejar amb una forquilla o un fouet petit:
  • 2 culleres soperes d’ametlles moltes
  • 3 culleres d’oli d’oliva verge
  • 1 ½ cullera de concentrat de tomàquet*
  • ½ – 1 gra d’all sense pell, triturat (treure la part central)
  • sal
  • opcional: orenga seca, pebre, 1 cullera d’aigua tèbia
Provar i rectificar la quantitat dels ingredients al teu gust.
 .
* aquest concentrat de tomàquet és un producte italià que normalment es ven en tub, en botigues de productes italians i pasta fresca. Jo el trobo aqui.
 .
Servir amb pasta (espirals d’espelta) i daus de tofu fumat + amanida de temporada, o amb un saltejat de verdures i cereals, o …

menú d'estiu al garraf

1 thoughts on “salsa pesto de tomàquet (pesto rosso)

Deixa un comentari