Pas a Pas i Pesto Rosso

PAS A PAS(Entrada escrita als voltants de l’estiu : un dels nostres dies)
Ahir va ser un d’aquells dies en que una, ingènua, es pensa que ho té tot organitzat ….
M’encanten aquests dies en que finalment fas el que no tenies pensat fer i no fas allò que pensaves que faries. He descobert l’Ellen, ara, com a gran companya de l’improvisació.
Pla inicial:
de 11h a 13h, disseny de blog
13:30 cada una cap a les seves coses.
El que ha acabat passant:.
10:00 a.m Quedem en  trobar-nos a les 11 per organitzar-nos i donar embranzida al blog. (fins aquí, seguim  el pla inicial)
“Quedem al mercat? Així veus el veí dels bonsais” Em diu l’Ellen.  El seu veí japonès és tot un misteri i ens inventem diferents vides per ell.
 .
12:00 a.m Arribo al mercat després de perdre 2 trens i acabar agafant el cotxe. El veí ja no hi és, és clar.
En canvi sí que hi és, òbviament, la senyora pagesa de les bosses, envoltada de fruita i verdura darrera la seva parada.
Moguda per la curiositat, poso  en pràctica les costums de l’Ellen, i de pas comprovo que, en efecte, la senyora era prou esquerpa.  I també que amb l’Ellen s’estova gràcies  a les seves  peripècies amb les bosses de reciclatge.
Acabo comprant prunes dolces, prunes una mica menys dolces, préssecs, un senyor enciam i pastanagues. Tot per 3€, reprimenda inclosa: “nena, no treguis la fruita de la bossa!”.
Fer la compra no estava previst perquè teníem el temps just. Jo havia de marxar a les 13:00h, i passar pel CAP abans d’anar a la classe d’anglès. Tot i així, passejàvem pel mercat com si tinguéssim tot el temps del món.
12:40 p.m Arribem  a casa l’Ellen i l’alumne d’anglès em torna a anular la sessió. Això ens deixa 6 hores per davant, fins la propera sessió d’artteràpia. Fantàstic!
Encenem l’ordinador amb la ferma intenció d’avançar feina i, sense adonar-nos, acabem parlant de sexualitat, d’intimitat, i de processos de canvi.
A totes dues se’ns posa la pell de gallina, literalment, recordant un capítol de la sèrie “In Treatment”, en el qual una pacient només pot entendre la intimitat lligada al sexe. El terapeuta (un fantàstic Gabriel Byrne), en canvi, li fa veure que ells dos han tingut intimitat, i no han tingut sexe. Ella, confosa, pregunta : “Com? Jo no me n’he adonat. Quan?”
“Ara mateix” diu ell.
L’Ellen i jo ens adonem de que una de les coses que ens facilita la feina és que compartim intimitat, entre fogons, verdures, invents i històries. .
13:15 p.m Hem d’anar al born a buscar les claus del Galpon, el centre de Ioga de la nostra amiga Julieta, a través de qui ens vam conèixer l’Ellen i jo.  L’Ellen els dimecres està organitzant  matins de “Meditació i Esmorzars saludables”.
Abans de les claus, però, jo he de treure el cotxe de la zona blava i anar al CAP a buscar uns documents. Dit i fet. A més, coses de la vida, trobem un preciós aparcament just davant el CAP…ja em puc oblidar del cotxe fins el vespre.
Sortint del cap ens trobem un BUS que just ens deixa a 2 minuts d’on hem quedat. Les coses van fluint fàcils mentre seguim parlant d’In Treatment, una sèrie sobre un terapeuta i els seus pacients que, contra tota previsió, enganxa enormement. Li comento a l’Ellen que l’estil del prota  em recorda a Irving Yalom... un interessant psicoterapeuta especialitzat en grups. Per la meva sorpresa, ella també el coneix perquè el seu professor de Psicodrama al Brasil, n’era un fan. És clar! Més coincidències. No recordava que ella va fer la formació de Psicodrama, i jo fa anys que condueixo  tallers de Teatre Terapèutic... ens preguntem si sortirà un nou projecte d’aquí.  Parlem de Moreno, i arribem al Born. La Ona, la filla de la Julieta, té “un hambre grande, grande, grande”, diu amb el seu mini accent argentí, així que mare i filla marxen a dinar i nosaltres seguim passejant.
14: 40 p.m  Aprofito per deixar-me instruir un cop més dels secrets de l’Ellen. Passem per Casa Torras. “Què em recomanes?” demano. “Ara a l’estiu, no cal gaire espècies…” respon.
Acabo comprant lli, llavors de rosella, ametlles per fer llet, cardamomo pel masala chai, arròs vermell perquè a més de les propietats  fa maco i arròs basmati perquè és bo, i per últim un caprici… 6 dàtils de medjol (gegants i suculents) que es desfan a la boca.
15:30 p.m Tornem a casa, després de comprovar que també ens uneix un pèssim sentit de l’orientació. Continuem parlant carrers amunt, carrers abaix confiant que l’altra sap on va.  L’Ellen m’explica que té un nou menú. El menú del Paraigües Vermell.
PAS A PAS 2Pujant les escales, s’atura al primer pis. Penso que s’ha descuidat alguna cosa, però no.  Mira amunt. “No veig mai aquesta llum”, diu i somriu. És una escletxa, que a mi em transporta a una fotografia de quan jo tenia 4 anys, i al pis on vivíem aleshores.
Ja a casa, m’ensenya la seva llibreta d’anècdotes i menús, i ens adonem, amb un esclat d’alegria que són gairebé les 16h i que encara no hem començat a fer el blog. Però tenim gana, i ella entra a la cuina. Jo agafo la càmera i surto a l’escala.
16:00 p.m. En el temps que trigo en captar l’escletxa de llum, ella ha preparat el dinar (com sempre, boníssim): pasta amb tofu i pesto rosso, i amenida de col. Mentre paro la taula trobo al passadís el llibre del que tant me n’ha parlat, i no me’n puc estar de fer-li una foto. a hores d’ara, el dia s’ha convertit en motiu de reportatge.

pasta pesto

.
16:30 p.m Ens queda una horeta per decidir què fem amb el blog. Ens posem d’acord ràpid i ens adonem que, sense saber-ho, hem estat creant tot el dia… triant els millors ingredients a través de cada gest, de cada història compartida i de cada imprevist. És molt fàcil entendre’s així…fluint pas a pas.
.
20:00 p.m Torno cap a casa després de la sessió d’artteràpia. A les 20:30 tinc el taller de teatre al Garraf i vaig justa però arribo perfecte. Encenc la ràdio i sona Johnny Winter amb el seu tema, com no: “One step at a time”

.

MENÚ PAS A PAS

Pasta amb tofu i pesto rosso

Amenida de col

Pastís de la Núria

.
.
.
Anuncis

Deixa un comentari

