aquesta dona és un menú/ ungles perfectes/ amanida de carbassó més fàcil del món

“Aquesta dona és un menú” Li dic a l’Alex que està assegut al meu costat al tren, després d’haver-la estat mirant els darrers 5 minuts. Em va cridar l’atenció l’estil tan clàssic de roba, però sobretot quan va treure de la bossa rectangular una llibreta vermella, com la meva però més petita. Va escriure 3 línees i va ser suficient per fer notar les seves mans ben cuidades amb ungles perfectes, netes, amb un esmalt quasi transparent (que deu tenir un nom de quelcom com “eteri”, o “elegance”) i que brillaven tant com el bolígraf plata que feia servir..
Volia que l’entrada es diguès “ungles perfectes” però no crec que la gent faria una bona associació entre ungles i menjar en un blog de cuina.
Potser inconscientment em cridava el contrast: les meves ungles duien un to rosa pastel de pelar tomàquets (gaspatxo) amb detalls imperceptibles de massa de pa (focaccia). Si fos un esmalt es podría dir quelcom com light summer o sweet red.
A la ma esquerra (seva) duia un anell d’aquests que estan al nostre imaginari, semblava de vidre, també brillant, immens, reflectint en totes les direccions.

.

I la pel.li es crea tota sola al meu cap: una cuina que no es pot embrutar, unes mans que no volen rentar olles i, sobretot, no tallar alls ni cebes.
Em venen al cap persones i situacions on he conegut gent que tenia la cuina gran, equipada, guai, però no cuinaven per no embrutar-la – o per no haver de netejar-la. O alguna persona que desesperadament em demanava un consell perquè al cap de setmana havia estat cuinant i -quin horror-, 2 dies després encara podien sentir l’olor a all a les mans i potser no tornarien a cuinar mai més.
(Oportunitat per practicar la compassió)
I he pensat en aquests plats que demanen pocs estris, que no embruten massa la cuina, que no s’ha de tallar ni alls ni ceba.
Una setmana abans, per pura mandra (oportunitat per practicar l’auto compassió), vaig fer l’amanida de carbassó més senzillla del món.
Tot el que cal és: un bol, un carbassó, una mandolina (o ganivet). Per amanir: sal, oli i herbes. Opcional: un colador.
Apta per a tots els tipus de cuina i per a tots els tipus de mans.

.

.

Amanida de carbassó súper fàcil

.

.

One thought on “aquesta dona és un menú/ ungles perfectes/ amanida de carbassó més fàcil del món

Deixa un comentari

